2009/02/28

Thaiföld & Kambodzsa 9/12: Krabi & Langkawi sziget (Malajzia)

Del-Tahifold nyugati partjainal fekszik Krabi. A kisvarost tobbsegeben muszlimok lakjak, nyugodt es viszonylag turistamentes. A zavaros vizbol kimeredo meszkosuvegek szep latvanyt nyujtanak, bar mas latnivalo nemigen akad. A legtobb turista csak egy napot tolt itt, innen indul a kornyezo szigetekre. Erdemes meglatogatni az ejszakai piacot es a kajas standokat, ahol potom penzert jol lehet lakni. En azert ovatos voltam a korabbi betegsegem utan, a bananos palacsinta mindenesetre johetett!

egy uj epitesu, meg diszites es festes elott allo buddhista templom
kilatas a hotelszobabol, ahol ket napos kenyszerpihenomet toltottem
egy minden nemzetkozi biztonsagi szabvanynak megfelelo busz belseje

LANGKAWI

Langkawi szigete Malajzia eszaki, thai hatarhoz kozeli reszen talalhato. Ket okbol jottunk ide. Az egyik az un. "visa run" (orszagbol ki- majd ujra belepes), a velunk utazo holland sracnak ugyanis ki kellett lepnie Thaifoldrol, hogy tovabb tudjon maradni, masreszt pedig odakat zengtek a sziget vizeseseirol azok a magyarok, akikkel meg Kambodzsaban talalkoztunk. Langkawi a muszlim orszag vammentes ovezete, sokan jarnak ide vasarolni, de hires a gyonyoru feher homokos tengerpartjairol is. A viz egyebkent annyira meleg volt, hogy alig husitett.

Langkawi nemzetkozi kikotje
Kocsit bereltunk es korbejartuk a szigetet. Vizesesekbol nincs hiany, vizbol annal inkabb. Felmasztunk a Seven Wells (Telaga Tujuh) vizeses tetejere, ahol 7, kulonbozo magassagban levo termeszetes medence talalhato, amikben lehet furodni es csuszkalni.. mar ha van benne viz. A magyarok ket hettel elottunk voltak itt, ugy latszik azota elapadt a viz... Visszafele a parkoloba valosaggal megkuzdottunk a majmokkal, vigyazni kell, mert nagyon szemtelenek es mindent elvisznek ami megtetszik nekik (pl. kamera, csillogo ekszer) vagy amit elelemnek velnek. Az egyik rank is tamadt, na jo, menjunk innen, itt nem latnak minket szivesen!

Megneztunk egy krokodil showt is, felejtheto volt. Legviccesebb a felkonferalo volt.
etetes
Benne leszek a teveben!
Summa summarum: Langkawi jocskan tularazott, tele van mumajer gazdag turistaval, nem sok azsiai , es foleg nem sok muszlim vagy malaj jellege van. Gagyi mu az egesz, a termeszet es a tengerpart viszont tenlyeg szep. Na nyomas vissza Thaifolre, annal jobb hely nem is kell!